بهترین غذا ها

نان تورتیلای گل‌کلم؛ بدون آرد، بدون گلوتن و کم‌کربوهیدرات

این نان را می‌توان برای صبحانه همراه با پنیر ذوب شده همانند یک کوئسادیلا استفاده کرد و یا همانند تاکو چند نوع ماده غذایی خام و پخته را در آن قرار دهید. من ترجیح می‌دهم آن را همراه تخم‌مرغ صبحانه مصرف کنم.

مواد لازم برای ۶ عدد نان تورتیلای گل‌کلم

  • سر گل‌کلم: ۳/۴ یک عدد بزرگ (یا دو پیمانه برنج گل‌کلم)
  • تخم‌مرغ: ۲ عدد (یا فلکس اگ برای گیاهخواران)
  • گشنیز: ۱/۴ پیمانه خرد شده
  • لیموی متوسط: ۱/۲ یک عدد
  • نمک و فلفل: مقداری برای مزه

طرز تهیه

۱. فر را با حرارت ۱۸۵ درجه سلسیوس روشن کنید و کف یک سینی فر را با کاغذ بپوشانید.

۲. گل‌های گل‌کلم را جدا کنید و به قطعات کوچکی برش بزنید، تکه‌ها باید یکدست و هماهنگ باشند. آن‌ها را در غذاساز بریزید و خرد کنید تا زمانی که شبیه به دانه‌های بلغور شوند. در نهایت باید ۲ پیمانه گل‌کلم داشته باشید.

نان تورتیلای گل کلم؛ بدون آرد، بدون گلوتن و کم کربوهیدرات

۳. گل‌کلم را در کاسه‌ای مناسب مایکروفر بریزید و به مدت ۲ دقیقه در مایکروفر قرار دهید سپس بهم زده و ۲ دقیقه دیگر هم بگذارید در مایکروفر باشند. یک بخارپز هم به این منظور خوب است. گل‌کلم پخته را داخل یک پارچه نخی تمیز یا پارچه تنظیف بریزید و به آرامی فشار دهید تا مایع داخل آن تا جایی که می‌شود، از داخل آن خارج شود. مراقب باشید که دست‌تان را نسوزانید. می‌توانید موقع این کار از دستکش ظرفشویی تمیز استفاده کنید تا دست‌تان نسوزد.

نان تورتیلای گل کلم؛ بدون آرد، بدون گلوتن و کم کربوهیدرات

۴. داخل کاسه‌ای متوسط، تخم‌مرغ‌ها را با همزن سیمی بهم بزنید. گل‌کلم، گشنیز، آب لیموترش، نمک و فلفل را اضافه کنید. آن‌ها را مخلوط کنید تا زمانی که ترکیب شوند. از دست‌هایتان استفاده کنید و آن‌ها را روی کاغذ روغنی به شکل ۶ عدد نان تورتیلا درآورید.

نان تورتیلای گل کلم؛ بدون آرد، بدون گلوتن و کم کربوهیدرات

۵. آن‌ها را در فر به مدت ۱۰ دقیقه بپزید، با دقت نان را برگردانده و دوباره در فر به مدت ۵ تا ۷ دقیقه بپزید یا تا زمانی که کاملا پخته شود. پس از انجام این مرحله آن‌ها را روی توری شیرینی پزی بگذارید تا کمی خنک شوند.

نان تورتیلای گل کلم؛ بدون آرد، بدون گلوتن و کم کربوهیدرات

۶. یک ماهیتابه را روی حرارت متوسط گرم کنید. تورتیلای پخته را داخل ماهیتابه بگذارید، کمی به سمت پایین فشار دهید و به مدت ۱ تا ۲ هر طرف را گرم کرده تا برشته شود. این کار را برای تورتیلا‌های دیگر هم انجام دهید.

نان تورتیلای گل کلم؛ بدون آرد، بدون گلوتن و کم کربوهیدرات

نکات مهم

  • می‌توانید از این نان برای انواع ساندویچ رپ استفاده کنید. یا با استفاده از پنیر ذوب شده کوئسادیلا درست کنید. یا با ریختن برنج پخته، گوشت و یا سویا و همچنین گوجه و خیار و سایر اقلام تاکو با آن‌ها یک ساندویچ تاکو درست کنید.
  • می‌توانید آن‌ها را در پلاستیک دو لایه گذاشته و فریز کنید. برای استفاده دوباره هم پس از ماندن در دمای اتاق و نرم شدن، آن‌ها را در ماهیتابه گرم کنید تا برشته شوند.
  • این دستورالعمل برای افراد مبتلا به دیابت، افراد مبتلا به بیماری سلیاک و کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند، خوب است.

منبع: برترین ها

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی