بهترین غذا ها

دستور پخت مربای خوش عطر گل محمدی تازه

آشنایی با روش پخت مربای گل رز خوش عطر
مربای گل سرخ یکی از معطرترین و خوشمزه ترین انواع مرباهاست که در دنیا نظیر آن پیدا نمی شود.مربای گل سرخ یا مربای گل محمدی با استفاده از برگ گل تازه یا خشک گل محمدی تهیه میشود.

مواد لازم برای مربای گل
گل (محمدی، رز) : 100 گرم
شکر :200 گرم
آب لیمو :1 قاشق غذاخوری

۴ دسته بندی ضروری از مواد غذایی برای داشتن صبحانه سالم

صبحانه را می‌توان مهم‌ترین وعده‌ی غذایی روزانه در نظر گرفت. کسانی که صبحانه می‌خورند نسبت به دیگر افراد به میزان قابل توجهی کمتر در معرض چاقی و خطر ابتلا به دیابت قرار می‌گیرند. علاوه بر این، صبحانه باعث تقویت حافظه می شود و ادراک و احساسات خوب را تقویت ‌می‌کند. این وعده به تنهایی تأثیر زیادی بر سلامت بدن خواهد داشت.

مواد غذایی برای صبحانه

بسیاری از مردم در خوردن صبحانه از غذاهای آماده و فرآوری شده استفاده می‌کنند، غذاهایی که اغلب سرشار از قند و مواد مضر دیگر هستند و بعضی از مردم هم به کل خوردن صبحانه را از رژیم غذایی خودشان حذف ‌می‌کنند. حذف این وعده‌ی غذایی نه‌تنها در روند کم کردن وزن کمک نمی‌کند، بلکه باعث مصرف بیشتر غذا در وعده‌ی ناهار می‌شود. همچنین حذف صبحانه در پایین آمدن سطح انرژی بدن و قند خون در صبح و عصر تاثیر زیادی دارد. صبحانه‌ی کامل شامل ۳ مولفه است. بخش غلات و کربوهیدرات، بخش لبنیات یا غذاهای کلسیم‌دار و بخش میوه که مجموع این ۳ بخش باید ۳۰۰ کالری را در برگیرد. بخش پروتئینی (مانند گوشت) واجب نیست، ولی قابل قبول است، به شرطی که با چربی و کالری زیاد مخلوط نشود.