بهترین غذا ها

طرز تهیه ژله بستنی

طرز تهیه ژله بستنی

مواد لازم برای ۴ نفر


ژله با رنگ های مختلف    ۲ تا ۷ بسته


بستنی وانیلی کوچک    ۱٫۵ عدد


آب جوش    به مقدار لازم


دستور تهیه ژله بستنی


مرحله اول


برای تهیه ژله بستنی مجلسی ابتدا بستنی وانیلی را از یخچال خارج کرده و در دمای محیط قرار می دهیم تا کاملا نرم شود. در ادامه باید مقداری آب در کتری بریزیم و روی حرارت متوسط قرار دهیم تا آب سریعتر جوش بیاید.

 

مرحله دوم


در این مرحله یک بسته از ژله ها را داخل یک کاسه فلزی مثل استیل می ریزیم و یک لیوان آب جوش اضافه می کنیم. در ادامه کاسه را باید مانند روش بنماری روی بخار آب قرار دهیم، برای این منظور می توانیم کاسه را روی

کتری یا سماور در حال جوش قرار دهیم.

مرحله سوم


در این مرحله پودر ژله را با یک قاشق کوچک خوب هم می زنیم تا به طور کامل در آب جوش حل شود و دیگر اثری از ذرات ژله باقی نماند. پس از اینکه ژله به طور کامل در آب جوش حل شد آنرا کنار می گذاریم تا هم دمای

محیط شود.

 

7 + 1 نکته بسیار مهم برای جلوگیری از ریزش فلافل

علل زیاده روی و تکه تکه شدن فلافل و راه های پیشگیری از آن

نقطه اول

اولین چیزی که برای جلوگیری از پختن زیاد باید به آن توجه کنید، قوام مواد بعد از خرد شدن است. مواد نباید خیلی نرم باشند و نخود خرد شده کمی بزرگتر از شکر گرانول باشد. مخمر فلافل ماهیت سختی دارد، بنابراین هنگام تهیه آن به این نکته توجه داشته باشید.

نکته دوم

اگر می خواهید از پختن زیاد و خرد شدن آن جلوگیری کنید، می توانید یک تخم مرغ به مواد اضافه کنید.

نکته سوم

می توانید مقداری آرد یا آرد سوخاری به فلافل اضافه کنید. اگر از آرد استفاده می کنید، دیگر نیازی به اضافه کردن تخم مرغ ندارید. به طور کلی برای قوام فلافل به جای تخم مرغ از آرد استفاده می شود.

فلافل سرخ کنید